مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مرداد 1394 ساعت 02:212015-08-02حوادث

نیمی از جرائم اینترنتی در گلستان "برداشت های غیرمجاز بانکی" است


جرائم اینترنتی در 4 ماهه نخست امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و نیمی از این جرائم را برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی شامل می شود.

- سرهنگ حبیب الله رجبلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رامیان، "با اشاره به کاهش پرونده های تشکیل شده در رابطه با جرائم اینترنتی در استان گلستان اظهار داشت: نیمی از پرونده ها مربوط به برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، 17 درصد از پرونده ها مربوط به نشر اکاذیب و هتک حیثیت و کمتر از 10 درصد از پرونده ها مربوط به جرائم غیراخلاقی و بقیه دیگر جرائم است.

وی افزود: نیمی از جرائم اتفاق افتاده در فضای مجازی به علت ناآگاهی کاربران در استفاده از فضای مجازی است.

رییس پلیس فتای استان گلستان همچنین درباره مراقبت افراد از اطلاعات شخصی در فضای مجازی تاکید کرد: کسانی که به تازگی وارد فضای مجازی شده اند از تجربیات دیگران استفاده کنند و اطلاعات خود را به راحتی در اختیار افرادی که هویت آنها معلوم نیست، قرار ندهند.

رجبلی همچنین با اشاره به برخی شگردهای مجرمان اینترنتی، برلزوم آشنایی بیشتر خانواده ها و کاربران با قوانین جرائم رایانه ای و مراقبت بیشتر از فرزندان در استفاده از اینترنت و نیز قرار ندادن اطلاعات شخصی و عکس های خانوادگی در فضای مجازی و کامپیوترهای خانگی تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از جرائم اینترنتی در گلستان "برداشت های غیرمجاز بانکی" است

نیمی از جرائم اینترنتی در گلستان "برداشت های غیرمجاز بانکی" است